Glesborg Skole og SFO

Velkommen til Glesborg Skole og SFO

Glesborg Skole har 0.-9. årgang. Alternativt skal eleverne til Grenå på Søren Kanne Skolen, afdeling Søndre, ligesom 10. klasse også foregår i Grenaa (10KCD).

Der er ca. 213 elever på skolen, hvoraf godt og vel 85 går i SFO. Den pædagogiske opgave løses af 19 lærere og 7 pædagoger, og den teknisk-administrative del varetages af sekretær, teknisk serviceleder og rengøringsassistenter.

Alt efter klassetrin møder eleverne enten 07.45 eller 08.30, og har fri igen 12.35, 13.35, 14.30 eller 15.15.

Glesborg Skole har også en inklusionsgruppe, som hedder Slusen. Her har elever, som har behov for det, mulighed for at modtage støtteundervisning og samtidig være inkluderet i egen klasse.

---

Ud over de traditionelle skolefag har vi læsebånd og motionsbånd. For at opnå en ekstra faglig fordybelse har eleverne en fagdag med fire timer i samme fag hveranden uge. Fordybelsesfagene skifter fra uge til uge.

Vi har lektiehjælpstilbud både i indskolingen og på mellemtrinnet, dette er dog ikke obligatorisk for alle, men et tilbud, som skolen stiller, hvis der er elever der har behov for det.

På skolen er der en række traditioner. I uge 41 og uge 12 har vi typisk temauger, hvor undervisningen er omlagt. I december har vi juleklip og Luciaoptog.  Vi deltager i Naturvidenskabsfestival og matematikkens dag, ligesom vi har dage med særlig fokus på trivsel mv. Vi har endvidere et tæt samarbejde med de lokale foreninger, som f.eks. arrangerer badmintondage og håndboldstævner.

---

Vi lægger meget vægt på, at eleverne har mange og gode udfoldelsesmuligheder i pauserne. Vi har således legepatrulje, der arrangerer forskellige aktiviteter; nogle gange for hele skolen andre gange for udvalgte klassetrin.

Det er vigtigt, at børnene bliver trygge ved overgangen fra børnehave til tidlig SFO. Det sikres bl.a. gennem samarbejde mellem SFO og børnehave, hvorfra de ældste børn besøger SFO’en.

De fysiske omgivelser i Glesborg Skole og SFO er rigtig gode. Bygningsmassen er stærk og velholdt, og den præges indendørs af mange flotte elevproducerede arbejder. Vi har gode og vidtstrakte legepladsarealer, og ”naboen”, hallen, anvendes til idrætstimerne, hvori eleverne således har særligt gode faciliteter.

GLESBORG SKOLES SFO

Skolen har SFO for 0.-4. årgang og SFOII for 5.-6. årgang. SFO'en er åben fra 06.00 til eleverne møder i skole, og åbner igen når de første børn får fri fra skole og til 17.00 mandag til torsdag, og til 16.00 om fredagen. I skoleferier er åbningstiderne mandag til torsdag 06.00 - 17.00 og fredag til 16.00.

Vær opmærksom på, at man ved brug af SFOII skal være tilmeldt heldagsmodul for at kunne benytte SFO i skoleferier.

Også i SFO har vi traditioner som månedsfødselsdag, bowlingtur, Halloweenfest, julegaveværksted og overnatning.

SFO'ens personale har også sin daglige gang i skoledelen; flere er tilknyttet flere klassetrin som støtte, og nogle er også med i Slusen, som er skolens inklusionsgruppe.

TIDLIG SFO

Pjece overgang fra børnehave til skole.pdf

Shape Created with Sketch.